mardi, décembre 07, 2004

Akhirnya Gwe Ketahuin Juga...

1) the reasons behind the constant 'NO!'.

... that used to made me think twice but I am oh so glad that it didn't get in my way with my judgments. Aah... gwe ngerti banget deh! Kadang kala kita tidak dapat mengelak daripada termakan dengan pendapat orang lain sehingga menyebabkan kita menjadi 'biased' terhadap individu tersebut. Maka disinilah gunanya akal dan pertimbangan yang dianugerahkan oleh Tuhan. Don't just use only the brain. Ikut kata hati mati, ikut kata rasa binasa... atau jangan hanya sekadar membuka kedua belah mata sahaja, buka jua mata hatinya. Frasa 'mata hati' itu saja sudah cukup menerangkan bahawa mata diibaratkan sebagai akal fikiran, lantas ditambahkan lagi kekuatannya dengan memanggil hati untuk turut serta. To make it sounds simpler, heart and mind SHOULD work together to fight the crime. Konklusinya: evaluate every information you have in hand, together with your own observation before concluding. Never a waste of time to do such as the results will be very rewarding. After all, risk is what makes life... LIFE!


2) "NO."

... and I will keep it all to myself. And I expect and hope the others will do too. Tak baik pukul canang. Orang ramai dah sedia tau yang aku memang jahat.


3) ... no, better think a more proper way to deal with it.

... we have many options presented. Again, it's only the matter of nak ambik ke tak and to find the best solution without hurting others. Saya bersedia untuk membantu anda semua di kala kesusahan, asalkan anda tidak menyuruh saya membuat 'dirty work' untuk 'save ass' anda atau perkara-perkara yang menyebabkan saya susah. Meaning: aku boleh bantu bagi pendapat yang insyaallah tak berat sebelah. Di sini, saya bukan seorang yang jahat.


Oh, jam menghampiri 2.30 pagi rupanya. Saya akan menghadapi sesi viva pada esok hari dan pelayan sarang labah-labahnya (jika anda masih tidak faham, dalam Bahasa Inggeris, ianya dipanggil WEB SERVER!) belum dikonfigurasikan sepenuhnya.

"I will only give you 1 or 0. After all, that is what the format of data transmission over the network cable right........?"

Dan dengan itu saya merasakan bahawa saya akan mendapat bit 0 untuk presentasi esok. Susah sungguh mendapat ahli kumpulan yang tidak mempunyai inisyetif untuk mencuba dan hanya menunggu penjelasan. MANA ADA HASIL BEB!


Hermph!


I'm sure by now all of you are very well aware of my state of mind at this very minute.


Permisi dulu ya buuuk!


Aucun commentaire: